Escape Rooms

Michiel van Eunen

Last year I designed and played pop-up Escape Rooms with teams from different companies, ranging from telecom providers at KPN to coffee blenders at Douwe Egberts, from managers at Le Pain Quotidien to those at Mazda Europe and Schiphol Airport, and – mostly – for GM’s from Hotel collections like Accor, Apollo, and Carlton. Every time I am amazed by what …

Mobile Experience

Michiel van Eunen Applied Games, Creatieve Concepten, Mobiele Beleving, Serious Games

For over 10 years I’ve been developing and playing Location Based Games with groups in my event company Living Story. In 2010 I started Tempeest together with 4 other companies, focusing on pervasive games. In 2013 we launched Lost in Time. Together with DoornRoos imagineers, I developed The Nature Game in 2016, together with Danny van der Voorden and  Karen Sikkema from Oliv Games, who …

Serious Games & Game Based Events

Michiel van Eunen Applied Games, Creatieve Concepten, Events, Serious Games

Bij Living Story maakte ik, behalve TeamGames, ook grote serious games voor opdrachtgevers die specifieke kennis, een bepaalde mindset of ervaring wilden overdragen aan een grote groep medewerkers, met een zo groot mogelijke impact in een zo kort mogelijke tijd. Ocean Race | Groot opgezette TeamGame over verbinding en communicatie. (Unilever) Culture Shock | Serious Game over Internationale Business Etiquette en (bedrijfs)cultuurverschillen (Unilever) …

Gamification concepts for Retail

Michiel van Eunen Applied Games, Creatieve Concepten, Retail, Serious Games

Voor Retail Reality heb ik formulebrede campagnes gemaakt, gericht op vergroting van klantgerichte / commerciële activiteiten van winkelmedewerkers. In The Hunt, geïnspireerd op ’s wereld eerste Internet Reality TV crossover De Hunt, hebben winkelmedewerkers van grote retailketens de missie om de Mystery Man te ontmaskeren. De Mysteryman reist gedurende een periode van 6-8 weken door Nederland en bezoekt dagelijks winkelfilialen. Élke klant …