Voor Retail Reality heb ik formulebrede campagnes gemaakt, gericht op vergroting van klantgerichte / commerciële activiteiten van winkelmedewerkers.
In The Hunt, geïnspireerd op ’s wereld eerste Internet Reality TV crossover De Hunt, hebben winkelmedewerkers van grote retailketens de missie om de Mystery Man te ontmaskeren. De Mysteryman reist gedurende een periode van 6-8 weken door Nederland en bezoekt dagelijks winkelfilialen. Élke klant kan de Mystery Man zijn. Door het uitvoeren van een bepaalde actie, het noemen van een speciaal codewoord (De Huntcode), of door hem actief iets te verkopen, ontmaskeren ze de Mystery Man. De winkel die gedurende de actie het vaakst de Mystery Man ontmaskert wint. The Hunt maakt intensief gebruikt van internet en social media voor een maximale betrokkenheid van alle partijen: winkelmedewerkers & filialen, de Mystery Man (een grote groep ervaren Mysteryshopping onderzoekers), het uitvoerende projectbureau, en de opdrachtgever.
The Hunt is is uitgevoerd voor oa Halfords en Tempo Team.
De Million Dollar Man is een unieke winkelcompetite gericht op het realiseren van zoveel mogelijk (bij)verkoop. De Million Dollar Man bezoekt, gedurende een periode van 4 weken, een aantal keer alle winkels binnen een retailketen. Het idee: Hij stopt pas met kopen als de verkoper stopt met verkopen. Elke bezoeker kan de Million Dollar Man zijn, en enkel medewerker weet dat. Beoogde en behaalde effecten:
- Klanten worden actiever benaderd
- Er wordt meer verkocht per klant
- Verkopers leren hoe ze op een klantgerichte, niet-dwingende manier, meer kunnen verkopen
De Million Dollar Man s uitgevoerd voor verschillende grote winkelketens, ook onder de titel De Gouden Klant.